Digitalt kollage

Freddi 2012-05-17 @ 18:37:18



Hello. Idag har jag vakat öpp, ätit en stor god frulle, dragit på mig mina supersnabba löparbrallor och gått ut på en motionsrunda med mammi. Efter det har jag pluggat, pluggat och pluggat. Som jag kommer att behöva göra hela långhelgen. Här ovan är i alla fall mitt digitala kollage och porträtt i tema ond, (en av inlämningarna i vårt nuvarande skolprojekt). Det vart just klart, och jag har arbetat i Gimp, Pages, Iphoto och Förhandsgrandskaren. Enkla och bra program som jag tycker mycket om. Bilden är byggd utifrån ett fotografi på mig (nedan) som jag sedan ritat ovanpå.



De ritade/målade delarna har jag gjort i Gimp. Ihopklistrandet/monterandet av bilderna har gjorts i Pages. I Iphoto beskar jag bilden.

puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0